torsdag 17 februari 2011

På rätt väg

Han ömmar redan mindre över ryggen och han rullar sig i boxen igen :)
Bakbenet (vänster rumpa) är fortfarande ordentligt öm men där sitter nog ganska mycket.

Det var lite skönt att se att jag även denna gång, innan Kicki kom ut, hade varit på rätt ställen och behandlat. Och hon tyckte att det syntes tydligt att han var väldigt välmående och vi fick beröm för hur fin hans rumpa har blivit.

När vi var och gick i ridhuset så lät jag honom springa lite i linan, utan inspänningar så klart, och han gick lugnt och avspänt i skritt och trav. När vi linade honom måndagen innan Åsa kom så hoppade och studsade han. Han visade mao att något gjorde ont.

Det känns lovande just nu och jag tror nog att jag ska kunna lägga på en sadel på söndag. Dock skrittar jag nog fram och av från marken samt linar honom lite med sadel innan jag sitter upp. Detta får självklart ta den tid som behövs.

Efter 3,5 dagar i sängen så väntar jobb imorgon. Jag står helt enkelt inte ut med att vara sjuk längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar